تاریخ : چهارشنبه, 19 اردیبهشت , 1403 Wednesday, 8 May , 2024
1

زندگی نامه شهید ابراهیم آتش سرد

  • کد خبر : 2311
  • 23 اسفند 1401 - 12:18
زندگی نامه شهید ابراهیم آتش سرد
جهت مشاهده تصاویر بیشتر به گالری عکس مراجع کنید

زندگی نامه شهید ابراهیم آتش سرد

سخن از شهید ۱۵ ساله ای است که پروانه وار و عاشقانه برای وصال یار سوخت و عاقبت به سویش نائل گشت. شهید ابراهیم آتش سرد نوجوانی با روحی بس بلند که اسطوره ای برای ایثار بود.

این شهید بزرگوار در سال ۱۳۴۷ دربخش ارد شهرستان گراش در خانواده ای مستضعف و مذهبی چشم به جهان گشود. روح مذهبی حاکم بر خانواده ، او را از همان کودکی به سوی اسلام اصیل سوق داد. دوران تحصیلات وی از سن ۷ سالگی شروع گشت. اخلاق پسندیده وی همیشه مورد ستایش بود.

او تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش سپری کرد و برای دبیرستان به اوز مراجعت نمود. این شهید عزیز در زمینه های انقلابی و راهپیمایی ها فعالیت فراوانی داشت. او در سال ۱۳۵۹ در پایگاه مقاومت مستقر گشت و علاقه وافری به کار کردن فی سبیل الله داشت ودر پایگاه، این مدرسه عشق، شروع به خدمت نمود و چه بسیار ایامی که شب را در سنگر، میعادگاه عاشقان الله، بسیج و روز را در میان همکلاسانش در سنگر تعلیم مدرسه با روحی گشاده می گذراند. گاه با یک دست سلاح و با دست دیگر کتاب به دست می گرفت و در ضمن نگهبانی علم می آموخت. بر طبق فعالیتهای چشمگیرش به پادگان صاحب الزمان (ع) شیراز اعزام گشت. او آرام نداشت، می خواست به قول خود شهید در راه هدف والایش که فتح قلل ایمان (کربلاو قدس) بود برسد و بالاخره در تاریخ ۲۲/۱۲/۶۲روح سبکبالش آرامش دائم یافت و در عملیات بدر در منطقه طلاییه به فیض شهادت نائل گشت.

 

                                                                                                      روحش شاد و یادش گرامی باد 

لینک کوتاه : https://pesmarad.ir/?p=2311
  • نویسنده : قرارگاه فضای مجازی شهید محمدعلی علیپور ارد
  • ارسال توسط : adminکاربر تائید شده با تیک آبی
  • منبع : قرارگاه فضای مجازی شهید محمدعلی علیپور ارد
  • 468 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
×